Zdrowy styl życia

Domowy budyń

4 lipca 2017

Bardzo wierzę w stwierdzenie „jesteś tym, co jesz”. Uważam, że to co dostarczamy do naszego organizmu ma ogromny wpływ na nasze samopoczucie. Jako partnerka dietetyka (z zamiłowania) nauczyłam się wybierać takie produkty, które są dla nas dobre. Aktualnie mamy tylko kilka pozycji, które kupujemy, więc nasza kuchnia jest bardzo monotematyczna. Ale zdrowa.

Wszyscy w mojej rodzinie uwielbiają słodycze. Mamy kilka deserów, które uwielbiamy i jednym z nich jest budyń waniliowy. Od kiedy zaczęłam go robić sama, stał się rarytasem, który często gości na naszym stole.

Przygotowanie budyniu jest banalnie proste. Składniki na niego zazwyczaj mamy w domu, więc jest to nasza słodka przekąska do zrobienia „od zaraz”. Tym bardziej, że zajmuje 10 minut i można go zrobić z dwuletnim dzieckiem.

Do przygotowania budyniu z 0,5 litra mleka potrzebujemy:

  • pół laski wanilii (przecinam laskę wanilii kupioną w Piotrze i Pawle – w Biedronce, ani w Lidlu nie znalazłam 😉 )
  • 1 łyżeczkę masła
  • 2 płaskie łyżki cukru
  • 2 żółtka
  • 2 czubate łyżki mączki ziemniaczanej (chwilowo mam zapas „najlepszej zasypki dla niemowlaka”)

Przygotowanie:

300 ml mleka gotuję w jednym garnku z pół laski wanilii, 1 łyżeczką masła, 2 łyżkami cukru.

200 ml mleka ubijam (blenderem z ubijaczką) z 2 żółtkami i 2 łyżkami mączki ziemniaczanej.

Z gotującego mleka wyciągam laskę wanilii i wlewam powoli przygotowane mleko. Na małym ogniu mieszam szybkimi ruchami budyń do czasu, aż się zagotuje (powstaną pęcherzyki na powierzchni budyniu). Ciągle mieszając odczekuję ok 30 sekund (aby mieć gwarancję, że budyń całkowicie się zagotował) i serwuję. Smacznego!

You Might Also Like

2 komentarze

  • Dominika 6 listopada 2017 at 08:20

    W Lidlu laski wanilii pojawiają się tuż przed świętami, podobnie zresztą jak prawdziwy cukier waniliowy. To tak na marginesie 🙂

  • Leave a Reply