Regulamin
- 1. Postanowienia wstępne
- Sklep internetowy sklep.myfreedom.pl, dostępny pod adresem internetowym sklep.myfreedom.pl, prowadzony jest przez 3F Group Sp. z o.o. wpisanej do Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000849118 prowadzonej przez Sąd Rejonowy XIV Wydział Gospodarczy z siedzibą w Warszawie,
NIP: 5252827888, REGON: 386470695
- Niniejszy regulamin skierowany jest do Klientów i określa zasady i tryb zawierania z Klientem Umowy Sprzedaży na odległość za pośrednictwem Sklepu.
- Administratorem danych osobowych przetwarzanych w Sklepie Internetowym w związku z realizacją postanowień niniejszego Regulaminu jest 3F Group Sp. z o.o. wpisanej do Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000849118 prowadzonej przez Sąd Rejonowy XIV Wydział Gospodarczy z siedzibą w Warszawie,
NIP: 5252827888, REGON: 386470695
- . Dane osobowe przetwarzane są w celach, przez okres i w oparciu o podstawy i zasady wskazane w polityce prywatności opublikowanej na stronie Sklepu Internetowego. Polityka prywatności zawiera przede wszystkim zasady dotyczące przetwarzania danych osobowych przez Administratora w Sklepie Internetowym, w tym podstawy, cele i okres przetwarzania danych osobowych oraz prawa osób, których dane dotyczą, a także informacje w zakresie stosowania w Sklepie Internetowym plików cookies oraz narzędzi analitycznych. Korzystanie ze Sklepu Internetowego, w tym dokonywanie zakupów jest dobrowolne. Podobnie związane z tym podanie danych osobowych przez korzystającego ze Sklepu Internetowego Klienta lub Kupującego jest dobrowolne, z zastrzeżeniem wyjątków wskazanych w polityce prywatności (zawarcie umowy oraz obowiązki ustawowe Sprzedawcy).
- Konsument/Użytkownik – osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę w ramach Sklepu, której przedmiot nie jest związany bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Sprzedawca/Właściciel Platformy – osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą pod firmą 3F Group Spółka Z Ograniczoną Odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie, ul. Franciszka Klimczaka 1, 02-797, NIP: 5252827888 , REGON: 386470695
- Klient/ Kupujący/Użytkownik– każdy podmiot dokonujący zakupów za pośrednictwem Sklepu.
- Przedsiębiorca/Użytkownik – osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca we własnym imieniu działalność gospodarczą, która korzysta ze Sklepu.
- Przedsiębiorca na prawach konsumenta/Użytkownik – osoba fizyczna zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
- Platforma/ Sklep – sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem internetowym sklep.myfreedom.pl
- Umowa zawarta na odległość – umowa zawarta z Klientem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość (w ramach Sklepu), bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie.
- Regulamin – niniejszy regulamin Sklepu.
- Zamówienie – oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu lub Produktów ze Sprzedawcą.
- Konto/Profil – konto klienta w Sklepie, są w nim gromadzone są dane podane przez Klienta oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach w Sklepie.
- Formularz rejestracji – formularz dostępny w Sklepie, umożliwiający utworzenie Konta.
- Formularz zamówienia – interaktywny formularz dostępny w Sklepie umożliwiający złożenie Zamówienia,
w szczególności poprzez dodanie Produktów do Koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności. - Koszyk – element oprogramowania Sklepu, w którym widoczne są wybrane przez Klienta produkty do zakupu.
- Produkt – dostępna w Sklepie rzecz ruchoma/usługa/produkt cyfrowy będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
- Okres rozliczeniowy (dotyczy płatności cyklicznych)– okres rozliczeniowy wskazany przez Kupującego przy okazji składania zamówienia.
- Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży Produktu zawierana albo zawarta między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu internetowego. Przez Umowę Sprzedaży rozumie się też – stosowanie do cech Produktu – umowę o świadczenie usług i umowę o dzieło.
- com- system płatności elektronicznych
- Elavon- system
- Adres Sprzedawcy: ul. Franciszka Klimczaka 1. 02 -797 Warszawa
- Adres e-mail Sprzedawcy: hello@myfreedom.pl
- Numer telefonu Sprzedawcy: Michał Wichowski 576 210 020
Agata Mazur 795 520 020
- Numer rachunku bankowego Sprzedawcy: 04 2490 0005 0000 4530 5101 1728
- Klient może porozumiewać́ się̨ ze Sprzedawcą za pomocą adresów email i/lub numerów telefonów podanych w niniejszym paragrafie.
- Klient może porozumieć́ się telefonicznie ze Sprzedawcą w godzinach 9.00-17.00.
Do korzystania ze Sklepu, w tym przeglądania asortymentu Sklepu oraz składania zamówień na Produkty, niezbędne są̨:
- urządzenie końcowe z dostępem do sieci Internet i przeglądarką internetową typu Chrome, Firefox, Opera (itp.),
- aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail),
- włączona obsługa plików cookies.
- 5 Korzystanie z Platformy przez Użytkowników zarejestrowanych
- Użytkownik może dołączyć do Platformy wybierając odpowiednią opcję na Platformie.
- Użytkownik zarejestrowany to taki, dla którego w wyniku Rejestracji zostaje utworzone w Platformie Konto. Utworzenie Konta daje Użytkownikowi dostęp do wszystkich funkcjonalności Platformy. Właściciel Platformy zastrzega sobie możliwość zweryfikowania Konta, a tym samym nie zarejestrowania Użytkownika w wyniku negatywnej weryfikacji. Właściciel Platformy nie ma obowiązku informowania Użytkownika o przyczynach negatywnej weryfikacji.
- Rejestracji można dokonać wypełniając formularz rejestracyjny, w którym należy podać następujące informacje:
- imię,
- nazwisko,
- adres email,
- hasło.
Informacje, których podanie jest niezbędne do założenia Konta są wyraźnie oznaczone w formularzu rejestracyjnym.
- Po wypełnieniu i przesłaniu formularza rejestracyjnego na adres e-mail Użytkownika, umieszczony w formularzu, zostanie niezwłocznie wysłana wiadomość potwierdzająca Rejestrację.
- Po potwierdzeniu Rejestracji, Użytkownik zostanie poproszony o podanie dodatkowych informacji w celu dokończenia procesu Rejestracji i uzyska możliwość uzupełnienia informacji o swojej działalności i dorobku zawodowym w Profilu.
- Rejestracja do Platformy możliwa jest również za pośrednictwem konta Użytkownika na Facebook’u, w ramach usługi Facebook Connect. Użytkownik, który zdecyduje się na skorzystanie z tej usługi, w celu Rejestracji na Platformie zostaje przekierowany na stronę portalu Facebook, gdzie może zalogować się, podając swoje dane użytkownika do swojego profilu na Facebook’u. W ten sposób profil użytkownika w portalu Facebook jest łączony z Platformą.
- Właściciel Platformy świadczy na rzecz Użytkownika bezpłatną lub płatną usługę w postaci utrzymania Konta. Do zawarcia umowy o świadczenie tej usługi dochodzi z chwilą potwierdzenie przez Użytkownika procesu Rejestracji, poprzez kliknięcie w link znajdujący się w wiadomości e-mail, o której mowa w ust.3 powyżej. Umowa zawierana jest na czas nieokreślony. Użytkownik w każdym czasie i bez podawania przyczyn może wypowiedzieć tę umowę, poprzez złożenie stosownego oświadczenia lub żądanie usunięcia Konta, co powoduje rozwiązanie umowy o świadczenie usług utrzymania Konta. W celu rozwiązania umowy o utrzymanie Konta należy wysłać e-mail na adres: hello@myfreedom.pl. Po otrzymaniu maila od Użytkownika, z zastrzeżeniem, iż adres mailowy musi być ten sam który był użyty przy zakładaniu Konta, Właściciel Platformy wyślę do Użytkownika maila z prośbą o potwierdzenie żądania usunięcia Konta. Dane Użytkownika, który rozwiązał umowę o utrzymanie Konta zostają usunięte.
- Zalogować się na Platformie można poprzez podanie adresu e-mail i hasła, wskazanych podczas Rejestracji lub za pośrednictwem swojego konta na Facebook’u.
- Zabronione jest zamieszczanie przez Użytkowników wśród informacji dostępnych na Koncie treści o charakterze bezprawnym.
- Użytkownik posiadający Konto na Platformie zobowiązany jest:
- zamieszczać prawdziwe i aktualne informacje w swoim Profilu,
- na bieżąco aktualizować dane podane w Profilu,
- niezwłocznie odpowiadać na zapytania otrzymywane od Użytkowników.
- 6 Korzystanie z Platformy przed Użytkowników
- Niezarejestrowany Użytkownik może korzystać z Platformy z następujących usług:
- wyszukiwanie i przeglądanie profili, w tym wyszukiwanie interesujących go usług,
- wysyłanie do innych Użytkowników, który mają swój profil na Platformie, zapytań, w tym próśb o wycenę usług,
- Zapytania można wysyłać poprzez wejście w profil Użytkownika i kliknięcie „Napisz” wyświetlające się w zakładce powyżej danych Użytkownika .
- Użytkownik, może wyrazić zgodę na udostępnienie swojego adresu e-mail również w celu wykorzystania go przez właściciela Platformy do wysyłania Użytkownikowi informacji handlowych (dalej: „Newsletter”) dotyczących usług właściciela Platformy lub podmiotów współpracujących z właścicielem Platformy.
- Zawarcie umowy o świadczenie usługi newsletter’a następuje z chwilą potwierdzenia przez Użytkownika subskrypcji do newsletter’a, za pośrednictwem linku znajdującego się w e-mailu otrzymanym przez Użytkownika po podaniu swojego e-maila w odpowiednim miejscu w Platformie.
- Wiadomość wysłana pocztą elektroniczną w ramach usługi newslettera zawiera:
- dane właściciela Platformy jako nadawcy newslettera,
- wskazanie tematu określającego treść newslettera,
- informację handlową,
- informację o sposobie rezygnacji z otrzymywania newslettera.
- Usługa newsletter’a świadczona będzie przez czas nieoznaczony. Użytkownik będzie mógł w każdym czasie zrezygnować z otrzymywania newsletter’a poprzez przesłanie e-maila z informacją o rezygnacji z newsletter’a na adres: hello@myfreedom.pl lub poprzez kliknięcie w specjalnie oznaczony link znajdujący się pod treścią wiadomości newsletter’a.
- 8 Odpowiedzialność Właściciela Platformy
- Informacje znajdujące się na Platformie są zamieszczane w Profilu bezpośrednio na stronie internetowej przez Właściciela Konta.
- Właściciel Platformy nie jest zobowiązany do sprawdzania przekazywanych, przechowywanych lub udostępnianych przez Użytkownika danych i informacji. Właściciel Platformy umożliwia każdemu Użytkownikowi zgłoszenie aktualizacji bądź zmiany informacji dotyczących bezpośrednio Profilu Użytkownika lub usług przez nich świadczonych.
- Wypowiedzi umieszczone w ramach Platformy wyrażają punkt widzenia Użytkowników, którzy je zamieszczają, a właściciel Platformy nie dokonuje żadnego automatycznego monitoringu komentarzy ani treści zamieszczanych przez Użytkowników.
- Właściciel Platformy nie ponosi odpowiedzialności za:
- autentyczność, rzetelność, poprawność i kompletność informacji znajdujących się w Profilach poszczególnych Użytkowników ani informacji przekazywanych między Użytkownikami.
- niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązań pomiędzy Użytkownikami.
- Właściciel Platformy nie będzie stroną zawieranych przez Użytkowników między sobą umów.
- Reklamacje dotyczące niewykonania lub niewłaściwego wykonania zobowiązań między Użytkownikami należy kierować do Użytkownika będącego odpowiedzialnym za niewykonanie lub nienależyte wykonanie umowy, na adresy wskazane w Profilach Użytkownika.
- W razie złożenia reklamacji, o której mowa w ust. 6 powyżej, do właściciela Platformy, właściciel Platformy – jako podmiot nieuprawniony do rozpatrzenia takiej reklamacji, niezwłocznie przekaże ją właściwemu Użytkownikowi, o czym poinformuje Użytkownika składającego reklamację.
- 9 Zgłaszanie zastrzeżeń i pomoc techniczna
- Użytkownicy mogą zgłaszać uwagi i zastrzeżenia związane z funkcjonowaniem Platformy oraz korzystać z pomocy technicznej w razie problemów dotyczących jej funkcjonowania drogą elektroniczną, wysyłając zapytanie na adres: hello@myfreedom.pl.
- W zgłoszeniu reklamacyjnym należy podać co najmniej dane osoby lub podmiotu zgłaszającego reklamację, niezbędne do przesłania informacji o wyniku rozpatrzenia reklamacji oraz opis uwag lub zastrzeżeń do usługi świadczonej przez Platformę.
- Rozpatrzenie reklamacji oraz udzielnie odpowiedzi o sposobie jej rozpatrzenia nastąpi w terminie czternastu dni od daty otrzymania zgłoszenia. W przypadku wystąpienia ewentualnych braków w złożonej reklamacji, właściciel Platformy zwróci się do Użytkownika o ich uzupełnienie zgodnie z danymi wskazanymi w zgłoszeniu reklamacji.
- Sprzedawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia
w tym przerwy w funkcjonowaniu Sklepu spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Sklepu internetowego z infrastrukturą techniczną Klienta. - Przeglądanie asortymentu Sklepu nie wymaga zakładania Konta. Składanie zamówień przez Klienta na Produkty znajdujące się w asortymencie Sklepu możliwe jest albo po założeniu Konta zgodnie z postanowieniami Regulaminu albo przez podanie niezbędnych danych osobowych i adresowych umożliwiających realizację Zamówienia bez zakładania Konta.
- Ceny podane w Sklepie są podane w polskich złotych i są cenami brutto (uwzględniają podatek VAT).
- 11 Zasady składania Zamówienia
W celu złożenia Zamówienia należy:
- zalogować się do Platformy;
- wybrać Produkt będący przedmiotem Zamówienia, a następnie kliknąć przycisk „Do koszyka”;
- zalogować się lub skorzystać z możliwości złożenia Zamówienia bez rejestracji;
- kliknąć przycisk “Zamawiam” oraz potwierdzić zamówienie, klikając w link przesłany w wiadomości e-mail,
- wybrać jeden z dostępnych sposobów płatności i w zależności od sposobu płatności, opłacić zamówienie
- 12 Zasady płatności-usługi subskrybcyjne
(cykliczny okres rozliczeniowy)
- Płatności za usługi subskrybcyjne dokonywane są za pomocą karty kredytowej.
- Umowy zawierane są na czas określony zgodnie z wybrane przez Użytkownika okresem rozliczeniowym.
- Pierwsza płatność jest dokonywana niezwłocznie po złożeniu zamówienia.
- O ile Użytkownik nie zrezygnuje z usługi przed upływem okresu rozliczeniowego, po upływie okresu rozliczeniowego wskazanego przez Użytkownika w zamówieniu, umowa jest przedłużana automatycznie na kolejny okres rozliczeniowy.
- W przypadku skutecznej płatności, dostęp do Platfomy jest przedłużany automatycznie o kolejny okres rozliczeniowy.
- Przy pierwszej płatności Użytkownik podaje dane swojej karty akceptując kwotę cyklicznej płatności.
- Użytkownik zobowiązuje się zapewnić na wskazanym rachunku płatności cyklicznych, odpowiednie środki na pokrycie należności.
- W przypadku kiedy opłata nie może zostać pobrana z przyczyn technicznych lub braku środków na koncie Użytkownika subskrypcja zostanie automatycznie wstrzymana/anulowana.
- Użytkownik otrzymuje informację, iż płatność cykliczna się nie powiodła i dostęp do platformy zostaje wstrzymany.
- Po usunięciu problemów technicznych oraz przywróceniu możliwości poboru środków z konta Użytkownika, Użytkownika będzie miał możliwość dalszego korzystania z Usług.
- 13. Oferowane metody dostawy oraz płatności
- Klient może skorzystać z następujących metod płatności:
- Płatności elektroniczne
- Płatność kartą płatniczą.
- Szczegółowe informacje na temat metod dostawy oraz akceptowalnych metod płatności:
- Podmiotem świadczącym obsługę płatności online jest Tpay,
- Dostępne formy płatności:
- Akceptowane karty płatnicze: Visa, Visa Electron, MasterCard, MasterCard Electronic, Maestro,
- W przypadku wystąpienia konieczności zwrotu środków za transakcję dokonaną przez klienta kartą płatniczą sprzedający dokonana zwrotu na rachunek bankowy przypisany do karty płatniczej Klienta.
- 14. Wykonanie umowy sprzedaży
- Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą następuje po uprzednim złożeniu przez Klienta Zamówienia za pomocą Formularza zamówienia w Sklepie internetowym zgodnie z Regulaminem.
- Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie oraz jednocześnie przyjmuje Zamówienie do realizacji. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia i jego przyjęcie do realizacji następuje poprzez przesłanie przez Sprzedawcę Klientowi stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej Klienta, która zawiera co najmniej oświadczenia Sprzedawcy o otrzymaniu Zamówienia i o jego przyjęciu do realizacji oraz potwierdzenie zawarcia Umowy Sprzedaży. Z chwilą otrzymania przez Klienta powyższej wiadomości e-mail zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
- W przypadku wyboru przez Klienta:
- płatności przelewem, płatności elektronicznych albo płatności kartą płatniczą, Klient obowiązany jest do dokonania płatności w terminie 3 dni kalendarzowych od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży – w przeciwnym razie zamówienie zostanie anulowane.
- Początek biegu terminu dostawy Produktu do Klienta liczy się w następujący sposób:
- W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności przelewem, płatności elektroniczne lub kartą płatniczą – od dnia uznania rachunku bankowego Sprzedawcy.
- 15. Prawo odstąpienia od umowy
- Konsument i Przedsiębiorca na prawach konsumenta może w terminie 14 dni odstąpić od Umowy Sprzedaży bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
- Bieg terminu określonego w ust. 1 rozpoczyna się od dostarczenia Produktu Konsumentowi, Przedsiębiorcy na prawach konsumenta.
- Konsument i Przedsiębiorca na prawach konsumenta może odstąpić od Umowy, składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od Umowy. Do zachowania terminu odstąpienia od Umowy wystarczy wysłanie przez Konsumenta/ Przedsiębiorcę na prawach konsumenta oświadczenia przed upływem tego terminu.
- Oświadczenie może być wysłane za pomocą tradycyjnej poczty, bądź drogą elektroniczną poprzez przesłanie oświadczenia na adres e-mail Sprzedawcy .
- W przypadku przesłania oświadczenia przez Konsumenta/ Przedsiębiorcę na prawach konsumenta drogą elektroniczną, Sprzedawca niezwłocznie prześle Konsumentowi na podany przez Konsumenta adres e-mail potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy.
- Skutki odstąpienia od Umowy:
- W przypadku odstąpienia od Umowy zawartej na odległość Umowę uważa się za niezawartą.
- W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedawca zwraca Konsumentowi/ Przedsiębiorcy na prawach konsumenta niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta/ Przedsiębiorcy na prawach konsumenta oraz zwrotu Produktu o odstąpieniu od Umowy, dokonane przez niego płatności, pomijając koszty dostarczenia rzeczy.
- Zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych metod płatności, jakie zostały przez Konsumenta/ Przedsiębiorcę na prawach konsumenta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument/ Przedsiębiorca na prawach konsumenta wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie, które nie będzie się wiązało dla niego z żadnymi kosztami.
- Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania Produktu z powrotem.
- Konsument/ Przedsiębiorca na prawach konsumenta ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Produktu.
- Prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi/ Przedsiębiorcy na prawach konsumenta w odniesieniu do Umowy:
- o dostarczenie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Konsumenta/ Przedsiębiorcy na prawach konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez Sprzedawcę o utracie prawa odstąpienia od Umowy,
- o świadczenie usług, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Konsumenta/ Przedsiębiorca na prawach konsumenta, który został poinformowany przez rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od Umowy,
- Wyjątki prawa do odstąpienia:nie można odstąpić od zamówienia dotyczącego dostarczania Treści i/lub rozpoczęcia korzystania z Platformy, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną prośbą i zgodą użytkownika, co oznacza utratę prawa do odstąpienia.
- 16. Reklamacja i gwarancja
- Umową Sprzedaży objęte są nowe Produkty.
- Sprzedawca jest obowiązany dostarczyć Klientowi rzecz wolną od wad.
- Reklamację należy zgłosić pisemnie lub drogą elektroniczną na podane w niniejszym Regulaminie adresy Sprzedawcy.
- Zaleca się, aby w reklamacji zawrzeć m.in. zwięzły opis wady, okoliczności jej wystąpienia, dane Klienta składającego reklamację, oraz żądanie Klienta w związku z wadą towaru.
- Sprzedawca ustosunkuje się do żądania reklamacyjnego niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni, a jeśli nie zrobi tego w tym terminie, uważa się̨, że żądanie Klienta uznał za uzasadnione.
- 17. Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
- Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:
http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php;
http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php
http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.
- Konsument posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
- Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa
w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.),
z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z Umowy zawartej ze Sprzedawcą. - Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem
o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem
a Sprzedawcą. - Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między nim
a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
- 18. Dane osobowe w Sklepie internetowym
- Administratorem danych osobowych Klientów zbieranych za pośrednictwem Sklepu internetowego jest Sprzedawca.
- Dane osobowe Klientów zbierane przez administratora za pośrednictwem Sklepu internetowego zbierane są w celu realizacji Umowy Sprzedaży, a jeżeli Klient wyrazi na to zgodę – także w celu marketingowym.
- Odbiorcami danych osobowych Klientów Sklepu internetowego mogą być:
- W przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie internetowym ze sposobu dostawy przesyłką pocztową lub przesyłką kurierską, Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta wybranemu przewoźnikowi lub pośrednikowi realizującemu przesyłki na zlecenie Administratora.
- W przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie internetowym ze sposobu płatności elektronicznych lub kartą płatniczą Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta, wybranemu podmiotowi obsługującemu powyższe płatności w Sklepie internetowym.
- Klient ma prawo dostępu do swoich danych oraz ich poprawiania.
- Podanie danych osobowych jest dobrowolne, aczkolwiek niepodanie wskazanych w Regulaminie danych osobowych niezbędnych do zawarcia Umowy Sprzedaży skutkuje brakiem możliwości zawarcia tejże umowy.
- Dane osobowe Kupującego przetwarzane są na podstawie umowy i w celu jej realizacji, zgodnie z zasadami określonymi w ogólnym rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (EU) o ochronie danych (RODO). Podstawa prawna: Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r., w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
- 19. Postanowienia dotyczące Przedsiębiorców
1.Niniejszy par. 18. Regulaminu oraz wszystkie postanowienia w nim zawarte są skierowane i tym samym wiążą wyłącznie Klienta lub Kupującego niebędącego konsumentem, a od dnia 1 stycznia 2021 r. i dla umów zawartych od tego dnia niebędącego także osobą fizyczną zawierającą umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
- Dla Klienta, o którym mowa w pkt 1., zalogowanego do Sklepu poprzez usługę Konto, ceny widoczne w Sklepie Internetowym są cenami netto.
3.Sprzedawcy przysługuje prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej zawarcia. Odstąpienie od Umowy Sprzedaży w tym wypadku może nastąpić bez podania przyczyny i nie rodzi po stronie Klienta żadnych roszczeń w stosunku do Sprzedawcy.
4.Sprzedawca ma prawo ograniczyć dostępne sposoby płatności, w tym także wymagać dokonania przedpłaty w całości albo części i to niezależnie od wybranego przez Klienta sposobu płatności oraz faktu zawarcia Umowy Sprzedaży.
5.Sprzedawca może wypowiedzieć umowę o świadczenie Usługi Elektronicznej ze skutkiem natychmiastowym i bez wskazywania przyczyn poprzez przesłanie Klientowi/Kupującemu stosownego oświadczenia.
6.Odpowiedzialność Sprzedawcy w stosunku do Klienta, bez względu na jej podstawę prawną, jest ograniczona – zarówno w ramach pojedynczego roszczenia, jak również za wszelkie roszczenia w sumie – do wysokości zapłaconej ceny oraz kosztów dostawy z tytułu Umowy Sprzedaży, nie więcej jednak niż do kwoty jednego tysiąca złotych. Ograniczenie kwotowe, o którym mowa w zdaniu poprzednim, ma zastosowanie do wszelkich roszczeń kierowanych przez Klienta w stosunku do Sprzedawcy, w tym także w przypadku braku zawarcia Umowy Sprzedaży lub niezwiązanych z Umową Sprzedaży. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność w stosunku do Klienta tylko za typowe szkody przewidywalne w momencie zawarcia umowy i nie ponosi odpowiedzialności z tytułu utraconych korzyści. Sprzedawca nie ponosi także odpowiedzialności za opóźnienie w przewozie przesyłki.
7.Wszelkie spory powstałe pomiędzy Sprzedawcą a Klientem zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Sprzedawcy.
- 20. Postanowienia końcowe
- Umowy zawierane poprzez Sklep internetowy zawierane są w języku polskim.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn to jest: zmiany przepisów prawa, zmiany sposobów płatności i dostaw – w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień́ niniejszego Regulaminu. O każdej zmianie Sprzedawca poinformuje Klienta z co najmniej 7 dniowym wyprzedzeniem.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną; ustawy
o prawach konsumenta, ustawy o ochronie danych osobowych.